– Vi er fremtiden

Er dette selvopptatt og forherligende bransjeprat, eller en bitende sosial kommentar? Fremtidens forbrukere forteller hvor skapet skal stå, men bør vi høre på?

Framtidens forbrukere forteller

– Jobber du innen markedsføring bør du skjerpe deg! For du har ikke sett noen som oss ennå.

Det britiske mediebyrået PHD har forsøkt å sette sammen sine egne framtidsvyer i en video. Filmen viser barn som forteller markedsførere hva de bør gjøre for å nå dem om ti års tid. Videoen er et kakafoni av klare forventninger fra en kravstor ung forbrukergruppe. Men er de så realistiske? Videoen har nesten 1600 «Liker ikke» som er overraskende mye for en video vist 130.000 ganger.

– Vi vil ikke bare se på din reklame, men vi forventer smart skreddersydd innhold. Vi forventer at alt vi ser er interaktivt – bilen, klærne, tingene. Bare vent til du får se hvordan iPhonen i 2021 ser ut!

Samtidig har kritikken mot videoen haglet. Var det riktig å bruke barn til dette? Og vil 20-åringene om 10 års tid prate slik de gjør? Det hjelper ikke saken når mediebyrået slettet flere negative innlegg og kommentarer.

Uansett hvar det er, finnes det liten tvil om at PHD spiller på vår felles angst for å bli gamle og forigått.

Mens vi venter på å bli gamle, ser vi heller til whatthefuckismysocialmediastrategy.com for neste strategi for sosiale medier.

Visjonært eller bransjesprøyt? Vi vil ha din mening!

Martin H. Andresen
Martin H. Andresen

Martin Henrik Andresen er bidragsyter på popklikk og skriver mest om reklame, PR og om hvordan teknologi påvirker oss.

Artikler: 25