Den romantiske revesaksa

I dag er det valentinsdagen og alle hjerter gleder seg. En grei markering for alle som ikke evner å uttrykke sine egne følelser for dem man er glad i resten av året. Vi ser på hva du bør unngå å gjøre.

Sportsbransjen henger seg på som aktør i den romantiske kurtiseringen.

Popklikk har sågar mottatt følgende fristelse: Ta med kjæresten din hit til oss i butikken og vi gir deg knallrabatt på et produkt.

Vi vet ikke helt hvor vi skal begynne når vi skal omtale om hvor feil dette blir.

Hensikten til sportsbutikken er grei: to kunder inn døra er bedre enn én. Den som biter på dette tilbudet derimot, vil framstå for kjæresten enten som gjerrigknark eller selvopptatt. Mest sannsynlig begge deler. Om man sleper kjæresten inn for å gi gave, fordi den nå var så billig, får du plutselig en del å svare for. Du bruker den andre personens tid for at du skal få billigere gave å gi vekk. Som begge nå vet verdien på. Hvor romantisk er det?

Mest sannsynlig må man kompensere hele rabattgrunnlaget med andre gaver, eller kanskje en middag for å redde sitt eget skinn. Og om man sleper kjæresten inn som byttemiddel for å få seg billige produkter selv, vil man på det beste framstå som selvopptatt.

Problemet ligger også i valgfriheten. Siden du kunne velge produkt selv, bør man sikte stort for å få den relative økonomiske gevinsten. Kanskje man fristes å kjøpe noe til seg selv man har ønsket seg lenge? Dette er ikke dagen.

Man skal altså blakke seg selv foran kjæresten og samtidig vise hvor dårlig disponeringsevne man har.

For vil man virkelig dra med seg sin bedre halvdel inn for å overvåke hvor mye man bruker på sportsutstyr. Blir forholdet bedre av dette? Jeg tror sportsbransjen er bedre tjent med å la slike ting bli en privatsak.

Mest sannsynlig kommer du bedre ut om man heller tenner noen lys rundt bordet, serverer en god middag og setter på denne låten . Sportsbutikker kan besøkes andre dager.

Martin H. Andresen
Martin H. Andresen

Martin Henrik Andresen er bidragsyter på popklikk og skriver mest om reklame, PR og om hvordan teknologi påvirker oss.

Artikler: 25