NRK Beta annonserer på sine egne sider at fire nøkkelpersoner forsvinner for å starte konsulentselskap innen sosiale medier.

Kanskje noe spesielt å få lov til å starte og markedsføre en ny, ekstern virksomhet ved hjelp av NRKs websider? Ikke alle som kommenterer artikkelen reflekterer over det.

Faksimile fra NRK Betas sider med spøk.

Det som er genialt med spøken er at Beta-gjengen har satt opp en tilsynelatende helt troverdig webside for den nye konsulentvirksomheten. Den har de gitt navnet Sosial Media. Blant annet vil de ha alle jobbsøknader på Twitter på @sosialmedia_no for å dokumentere hvem som er gått fem på.  Spesielt formuleringene «Være sulten på ny informasjon» og «Kunne operere en tregruppers Rancilio-espressomaskin» kan med hell gjenbrukes i fremtidige stillingsutlysninger.

Beta-gjengen har nok også hatt det morsomt med å beskrive sine egne fortrinn:

Eirik Solheim karakteriseres som Internettets Bin-Laden. Henrik Lied var Lano-ungen 1993 og er internasjonalt kjent som Barnet. Anders Hofseth kan hjelpe oss med satirisk språkbruk på Twitter, mens Jon Ståle Carlsen er internasjonalt kjent som Lurt av Carlsen.