dannyPopklikks julekalender vil i løpet av 24 hektiske dager, og i god tid før sølvguttene synger julen inn, presentere låter fra album vi har hørt så mye på i løpet av året at enten låtene eller platene med meget stor sannsynlighet befinner seg på en eller annen liste når Popklikk oppsummerer musikkåret 2017 på nyåret (puh!)

Vårt ønske er, just like Jesus, å formidle et kjærlighetsbudskap til menneskeheten. Men der Jesus rettet blikket mot evigheten, er vårt mål å skjenke alle verdens popklikkere musikk som øker livskvaliteten i den korte tiden vi rusler rundt på planeten Tellus.

Vi håper dere lar dere inspirere, og at dere lytter litt ekstra på låtene og skivene vi, med hjertet i hånda, presenterer for dere. Som en bonus vil vi også, inspirert av pedagogikkens «two (eller var det tre?) stars and a wish», supplere med en låt fra en artist som sender tankene til artisten/låtene/albumet vi har valgt ut.

6. desember: Dan Auerbach – «Waiting On a Song»

En av de skivene Popklikk hørte mest på sommeren 2017. Noe Tom S. satte ord på:

«Tiottellåta,«Waiting on a Song», er kammerpop, og soulpop av ypperste merke, her møtes en bassgang fra øverste hylle, handclaps og et refreng som får ørene til å spisse seg med en gang.

Men det stopper ikke der; «»Malibu Man», «Livin in Sin», «Shine on me» og «King of a One Horse Town» utgjør en førsteside som du kan sammenligne med Papa John Phillips rock-snobb solodebut (John, The Wolfking of L.A) fra 1970.

Selvfølgelig suser referansene på kryss og tvers, Fleetwood Mac fra storhetstida på syttitallet, gamle Donovan-plater og tydelige trekk fra det produsent Jonathan Wilson har drevet med på sine egne plater de siste fem årene.»

Siden Dan Auerbach er mest kjent fra formidable The Black Keys, måtte dagens bonuslåt bli en knockout-låt av dem.